Dacă apartamentul a fost vândut, spre exemplu, în lipsa unui contract, noul proprietar ar putea să obiecteze și să susțină că chiriașul nu mai poate locui în acesta.
„Dacă termenul chiriei bunurilor imobile este mai mare de trei ani, legea prevede că el trebuie să fie înregistrat în Registrul bunurilor imobile. Dacă acesta nu este înregistrat, noul proprietar poate afirma că acest contract nu îi este opozabil”, a explicat Vladimir Palamarciuc. Adică, noul proprietar poate susține că el nu este obligat să respecte sau să ia în considerație un contract care nu a fost înregistrat în Registrul bunurilor imobile.
Contractul de locațiune nu trebuie autentificat notarial, însă, dacă părțile își doresc, o pot face. În schimb, contractul de locațiune trebuie înregistrat la inspectoratul fiscal teritorial, prevede legea.
Proprietarul apartamentului trebuie să se deplaseze la sediul SFS și să depună o copie a contractului de locațiune și să-l înregistreze. Persoana fizică care a dat în chirie un bun imobil, va achita un impozit în mărime de șapte procente din suma indicată în contract. Dacă o persoană fizică a transmis în chirie un spațiu unei persoane juridice, atunci aceasta va achita un impozit în mărime de 10%. Impozitul se achită lunar, până la data de două a lunii următoare. Banii vor fi transferați la contul oferit de SFS. La încetarea chiriei, se va depune o declarație de sistare a contractului și, în rezultat, plata impozitului nu se va mai efectua.
Adresa

49, Strada Alexandru cel Bun, Chișinău 2012

Numarul
  • +373 78888511
Email

info@chirii.md